Skip to content

Bībele 2015, 34.nedēļa

by uz jūlijs 18, 2015

250px-Lucas_Cranach_(I)_-_The_Law_and_the_GospelVēloties mudināt katru kristieti ikdienā veltīt 15 – 30 minūšu īsu brīdi Bībelei, 2013. gadā mūsu blogs uzsāka projektu Dienišķā maize. Tas katru nedēļu piedāvāja izlasīt noteiktu Svēto Rakstu fragmentu, lai visa gada laikā varētu izlasīt Bībeli „no vāka līdz vākam”. 2013./2014.gada baznīcas kalendāra gadā šo iniciatīvu turpinājām ar projektu Bībele 2014.

Vēlamies šādu pamudinājumu piedāvāt arī 2014./2015. Baznīcas gadā.

Līdzīgi nu jau aizejošajam gadam, 2015. gada Bībeles lasījumu grafiku uzsākam ar Baznīcas liturģiskā gada sākumu (pirmo adventa svētdienu). Kā pagājušajā gādā, arī šogad pie lasījumu grafika piedāvāsim nelielu ieskatu par kādu no šajā lasījumā esošu aspektu, kam nav slikti pievērst uzmanību. Šajos ieskatos kristocentriski (ar lielāko uzmanību pievērstu mūsu Kunga un Pestītāja Jēzus Kristus personai un darbam) lūkosimies pēc Dieva taisnības Bauslībā un žēlastības Evaņģēlijā.

Svētīgu gadu ar Vecās un Jaunās Derības Svētajiem Rakstiem!

34.nedēļas lasījumu grafiks:

Pirmdiena Jer 45:1 – 48:47
Otrdiena Jer 49:1- 50:46
Trešdiena Jer 51:1 – 52:34
Ceturtdiena Vdz 1:1 – 5:22
Piektdiena Ech 1:1 – 4:17
Sestdiena Ech 5:1-9:11

Cik daudz jārunā par vienu un to pašu?

Šīs nedēļas lasījumā noslēdzam Jeremijas grāmatu, pārskrienam Vaimanu dziesmai un iesākam Ecehiēla grāmatu.

Abi pravieši Jeremija un Ecehiēls – pārstāv vienu laikmetu. Lai arī savstarpēji ir atšķirīga vecuma, Ecehiēls vēl ir jauneklis, kamēr Jeremija ir jau krietni gados, viņi piedzīvo vienu vēsturisko traģēdiju un katrs nedaudz atšķirīgi, un uz vienu viedokli vedinot, lasītājiem (savā laikā – klausītājiem) piedāvā apzināties savas kļūdas un izvēlēties pareizo ceļu.

Kāda ir Jeremijas un Ecehiēla laikmeta tautas un tik daudzu personīgā problēma? Tā nav īsti saistīta ar sliktu politisko un ekonomisko risinājumu. Israēla un Jūda bija ģeopolitiski ļoti labi situētas. Tās atradās uz tirdzniecības ceļiem starp sava laika lielvarām – Ēģipti un Divupi. Tā tik vien liekas, ka vajag tik „atvērt pareizo krāniņu”, lai no starpniecības saņemtu pastāvīgu ienākumu.

Ja problēma nebija cilvēcīga, tad kāda gan cita?

Abi pravieši norāda uz to, ka tikai pasaulīgo aprēķinu ņemot vērā, nonāk tur, kur bija nonākusi Jūda (Israēls bija gājis bojā vairāk kā 1,5 gs. agrāk), proti – pie laicīgas sagrāves. Bez atgriešanās pie Izredzētās tautas patiesā Dieva laime vai pat tikai ilgstoša labklājība nebija iespējama. Tomēr grēcīgā cilvēcība šos vārdus ignorēja. Šīs ignorances dēļ lasītājam Svētajos Rakstos ir abi šie izcilie Dieva atklāsmes šedevri – Jeremijas un Ecehiēla grāmatas. Pavirši uzmetot aci, varētu likties, ka pietiek ar vienu no šiem abiem, ja jau tie pārstāv vienu laikmetu. Vai tad nevarētu no kāda cita laikmeta (piemēram, no 3.gs. pirms Kristus dzimšanas) ielikt kādu rakstu? Tomēr nē, Dievam ir absolūti svarīgi, ka ir šīs abas grāmatas, kas šķietami pārsedzas, jo cilvēka grēcībai ir nepieciešami dzirdēt dubultu vēsti par ārkārtīgo traģēdiju, kas atstāja tik lielu rētu Vecās Derības tautas dzīvē. Vēl vairāk, bija nepieciešami tik skaudri vārdi par iemesliem, kas radīja šādu situāciju un Dieva vēsti, kā to novērst.

Īsi formulējot, te ir arī mums tik noderīgās lietas – Dieva bijība, grēka atziņa un paļāvība uz Dieva žēlastību Kristū. Vai tikai divas grāmatas Vecajā Derībā tomēr nav par maz, lai arī mēs šodien dzirdētu un uzklausītu Dieva vārdu?

Paldies Dievam!

Svētīgu laiku pēc Trīsvienības svētkiem!

Advertisements
Atstāt komentāru

Komentāri

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: